måndag 10 september 2007

God morgon Sverige, plingelingeling!

Varje söndagmorgon klockan 09.00 sitter 10.000
svenskar och tittar på Studio Virtanen-reprisen.
Varje söndag.
Alltid 10.000
(Om man får tro mätinstitutet MMS.)

Det verkar trevligt.
Ni sitter och äter delikatessyoghurt.
Dricker en kopp kaffe. Kanske en banan.
En rutig filt över knät. Vid fötterna en sovande
labrador.

OCh så lyssnar ni på lite Jens Lekman,
Moneybrother och Jan Guillou. Det verkar trevligt.
Man blir ju lite nyfiken.
Vilka är ni?
Läser ni den här bloggen?

/johan

11 kommentarer:

motherfakka sa...

ja, vi läser bloggen.

Anonym sa...

Nej.

Cata sa...

Jodå, vi läser den, tyvärr ingår inte den kanal som sänder ditt förträffliga program i den normala zapprutinen på söndagsmornar, vilken består av TV4 och TV4.

Men det gör ju inget, för man missar ju aldrig den första sändningen, man vill ju likssom inte ligga efter, vara den som inte får vara med vid diskussionerna runt fixabordet dan efter.

Anonym sa...

Nej, jag läser bloggen men kollar inte på programmet.

Anonym sa...

Klart man läser bloggen, hur kan man inte?!

Anonym sa...

10.000 personer = 2 personer i MMS panel. Hepp.

Anonym sa...

Jag läser alltid bloggen men ser aldrig programmet.

Fred & Kärlek

Studio Virtanen sa...

Jo det är klart att det antagligen var fler än 10 000 som kollade, men det är liksom MMS som har de enda siffrorna och då får allt finna sig i att använda dem. (Nån borde uppfinna ett bra sätt att räkna tittare - borde inte det gå att mäta via digital-tv?).
Tack för att ni läser/tittar. Det gör allt roligare!
Fredrik

Anonym sa...

Läser bloggen men lyckas alltid missa programmet. Hinner dock ofta med reprisen. Men två dagar i veckan är för lite. Och en halvtimme är alldeles för kort tid. Tycker alltid att "vi säger så" kommer precis när samtalet kommit igång. Kanske borde ni ha färre gäster och mer djuplodande intervjuer? Och kanske kan panelen vara "huvudgäst"?

Ursäkta mitt försök till konstruktiv kritik. Hur som så är "studio virtanen" den bästa skit som gjorts på mkt mkt länge!!! Ni är roliga och otroligt skärpta i perfekt balans. Tycker jag.

eff sa...

Läser inte bloggen utan låter den permeera mig när jag rullar runt naken bland ark på vilka jag skrivit ut de olika inläggen.

(Vattenfast bläck eller laserutskrifter är att föredra, gick nämligen omkring hela lördagskvällen med Magnus nazifrisyr avfärgad på vänstra kinden. Fick därmed omtolka alla blickar jag fått, vilket orsakade en del tårar.)

Anonym sa...

är det då man kan se reprisen. tack för tipset! dålig med info på TV8s hemsida.
jag hade gärna lagt till ett stycke kille som låg där i soffan med mig också.