torsdag 21 februari 2008

ALL TIME FAVORITE GÄSTER????


Lystring!!!!!

Snart passerar Studio Virtanen den magiska 200 program-gränsen.
Vi får alltså äntligen tillträde till den trevliga medlemsklubben där storheter som "Visst nappar det", "Hur gör djur"? och "Gäster med gester" huserar.
I ALLA FALL!
Det tänker vi fira, inte bara med lite kinesiskt, utan även att göra ETT RIKTIGT
BEST OF-PROGRAM! Det vill säga vi bjuder in de gäster NI KÄRA TITTARE tycker har varit ALLRA BÄST. 4-5 stycken kanske. Tokfransar, genier, små electronicavrak från förorten, skådisar, direktörer eller minigrisar som spelar tvärflöjt.
Ja ni fattar. Ingen nämnd ingen glömd.

Dessa kommer samlas i en hejdundrande och förhoppningsvis extra lång supershow, som vi dessutom tänker spela in på en extra fin och trevlig plats.

Så nu undrar vi:
1. VILKA SKA VARA MED? OBS PERSONERNA MÅSTE REDAN HAR VARIT GÄST I PROGRAMMET.
2. VAR SKA VI SPELA IN SKITEN?

SKRIV I KOMMENTARFÄLTET!

Hjärtliga hälsningar,
Studio Virtanen-redaktion

49 kommentarer:

Anonym sa...

Ulf Brunnberg!

Anonym sa...

Den neda musikern med munläder - Little Jinder.
Jag tycker att ni skall spela in i bubbelpoolen på Centralbadet.

Eric Goesta Rosén sa...

Per Morberg, Per Hagman, Gudrun Schyman, Stina Lundberg Dabrowski och Monnt Mardié. Så lätt.

Och så spelar ni in hemma hos Fredrik.

Hur lätt som helst.

Tankar i vardagen sa...

Gäst:Per Hagman(utan jättekaninen)

Location: Pet Sounds.

Eric Goesta Rosén sa...

I och för sig. En alternativ laguppställning skulle kunna vara Malena Rydell, Karin Ström, Andreas Kleerup och Fredrik WIkingsson och i så fall inspelat på Riche. Det beror liksom på vad man vill vara, som jubilar sett.

Anonym sa...

1. Horace Engdahl, Thorsten Flinck.
2. ?

Anonym sa...

Gäster: Robert Aschberg, Ken Ring och Fredrik Wikingsson.

Musik: Håkan Hellström och Moneybrother sjunger "Brännö Serenad" ihop.

Tv-Kock: Per Morberg lagar nått med bearnesås.

Bonusgäster: Robin Hud och Fredriks bror Frank

Rabbi von Sydow sa...

Lätt!

1/ *Peder Fogis*. Underbar i rutan! Samt *Ebba*. Underbar. + kanske han som var *Rockys bror*, tror jag, som skrev en bok. Han var fascinerande.

2/ Spela in hemma hos Thorsten Flinkis! Fri bar, samt extra långt avsnitt - en timme!

Rabbi von Sydow sa...

Ja, Per Morberg såklart också!

Anonym sa...

El Salama, han den konstiga gubben som tyckte ner saker i munnen...

och lura dit steffo och schulman-bröderna och få dem att krama varandra..

Anonym sa...

Spela in hemma hos Birgitta Ståhl.

Anonym sa...

Daniel Kellerman, Fredrik Wikingsson och Per Moberg.

Musik: Håkan Hellström spelandes sin nya singel, först i världshistorien, tillsammans med Daniel Gilbert och Finn Björnulfsson (på bongo).

Joker sa...

Vill börja med att gratulera Studio Virtanen. Jävligt bra jobbat! Keep the good work gärna up ett tag till.

Några av mina favoritgäster är redan nämnda. Spontant tycker jag Filip Hammar, Fredrik Wikingsson, hon den härliga gamla snusktanten som jag glömt namnet på som var med på Marstrand, Sofia Helin, Karin Ström, Jonas Inde, Andres Lokko, Johan Rehborg, Flink, ska få dyka upp. Sen kan ju Sahara Hotnights, Lykke Li, Veronika Maggio, Plura Jonsson, Stockholm Calling-tjejen som jag också glömt namnet på och Håkan Hellström få sjunga och spela sin musik.

Var? Ja, varför inte i Fredrik Virtanens kök. Eller någon annans kök. Där god mat serveras. Av Per Moberg kanske.

Annars kan ni ju förresten alltid vara på Stortorget i Malmö. Eller inte.

Joker sa...

Jag glömde ju några.

Per Sinding-Larsen, Schulmanbröderna, Roger Wilson, Linda Skugge, Gudrun Schyman.

Och Peter Apelgren och Leif G W.

Så många att välja på. Och då har ändå inte Lars Von Trier gästat showen. Än?

Nog från moi.

Anonym sa...

ronnie sandahl!!!!<3

Anonym sa...

Al Fakir.
Skybaren, skrapan

Anonym sa...

Stig Larsson, DJ Viet-naam, Neneh Cherrys man, Peter Harrysson. Skulle också vara kul att se en konfrontation mellan Carl M Sundevall och Johan Hakelius. Lite mycket mansdominans där kanske, men varför inte?

Spelas in på Vasamuseet.

Joker sa...

Sista nu. Martin Kellerman! Förstås. Tänk Rockymannen stå och nattsudda med Stig Larsson. Inte dumt. Eller kanske dumt. Och det gör ju inget.

Amanda Hugoson sa...

Ni kan spela in i mitt vardagsrum om ni vill.

Anonym sa...

Leif GW Persson

Anonym sa...

Jag tycker Tomas Andersson Wij, Plura, Filip o Fredrik. Spela in hemma hos mig.

/Mange pange

Anonym sa...

Gäster: Leif GW Persson, Fredrik Wikingsson, Ulf Brunnberg vore ju fan inte helt fel faktsikt... jag menar han är ju alltid best of, vare sig han vart med eller ej! Fredrik Lindström likaså. Som man för övrigt skulle älska att se i någon form av revisted sketch från Pangbulles "Män i sås", då främst män i Bea.

Musikgäster: Håkan H och Moneybrother. Även Tomas Andersson-Wij vore magisk. Och Plura.

Plats: Riche. Alternativt Eslöv. Ingen förväntar sig Eslöv.

För övrigt, freaking great show you've got there...

Anonym sa...

jag älskar inte dig, men ditt kök fredrik fast jag tycker ni ska spela in det på typ goa.

Anonym sa...

Per Hagman!

Anonym sa...

Inspelningsplatsen är väl given. Hemma hos dig Fredrik, i vardagsrummet. Som när man bjuder hem gamla vänner för en middag och för att samtala om livet i stort och smått.

Gäster: Ronnie Sandahl och Alex Schulman för att prata om gammal groll. Bland annat.

stevvan sa...

Kan ni inte göra ngt extravagant och originellt för att hylla detta storslagna ögonblick! Min tanke var att plocka upp ett gammalt klassiskt nummer.... Knesset har gjort det.... "We are the world"-tricket! Blir ju en naturlig grej iom alla specialinbjudna gamla favvo-gäster. När jag började skriva var jag en smula ironisk men nu vet jag inte längre....

Anonym sa...

Fredrik Wikingsson, Henrik Schyffert (kommer inte ihåg om han har varit gäst eller inte), Daniel Kellerman.

Anonym sa...

Fredrik Wikingsson
Ulf Brunnberg
Per Moberg
Torsten Flink
Strage

Fredriks vardagsrum

Anonym sa...

Florence Valentin, Alex Schulman, Linda Skugge.
Ni ska reca det från Noret i Leksand of course!

//Fridah
indiepopochskit.blogg.se

JOHAN sa...

1) Harald Treutiger. Det känns som frågan rörande vem som är mest känd av Anders Lundin och Lasse Kronér inte fick något svar. Det verkade som att det ämnet verkligen engagerade Harald. Se till att gå till botten med det i jubileumsprogrammet!

2) Spela in programmet i samma studio som Landet Runt.

/Johan
musikensforum.blogspot.com

Anonym sa...

Gäster: Robert Aschberg, Hasse Aro, Per Morberg, Fredrik Wikingsson.

Musikartister: Plura, Lykkeli och Orup.

Bonus: Henrik Dorsin som brorsan Frank.

Plats: Hammarby sjöstad. På det där "cafét" som är pizzeria på hörnet vid Luma.

Anonym sa...

fredrik! fredrik! magnus! hallå!
kan ni få min största dröm att bli verklighet? att sjunga "living in danger" med ace of base killarna?!?!
det vill jag göra. även om ni inte ska ha med mig i programmet så tycker jag ni ska ha med ace of base killarna. fråga vad dem har för sig nu för tiden. eller be fredrik wikingsson att fråga vad dem har för sig nu för tiden och sen får jag sjunga living in danger med dem när ni är klara. åhhhhhh!
jag vet att ace of base inte är på kartan men vafan! ace of base liksom.

/jinder

Eric Goesta Rosén sa...

Lite fult av mig att liksom helt döda omröstningen så tidigt som jag gjorde genom att bara vara överlägset skarpast. Förlåt.

Anonym sa...

wikingsson, schulmanbröderna

Anonym sa...

Jag var inte hundra på om Ronnie hade varit med, men tydligen har han det och SÅKLART ska ni ha med honom, Alex Schulman, Linda skugge och Florence V.

Ni ska reca det antingen på Noret i Leksand eller på Åkerö Skola i Leksand.
/Fridah
indiepopochskit.blogg.se

Anonym sa...

Håkan såklart! Sjungandes och pratandes. Och Wikingsson! Och Ronnie! Spela in på nån busy plats utomhus, typ slussen.

Popoffer sa...

Givetvis Håkan som spelar nya singeln! Finns inget annat alternativ!

Anonym sa...

Wikingsson, Schulmans, Strage. Äh, släng in Hammar också!

Sandra sa...

Jag vill ha Anders Wendin... Sen spelar ni in hos typ Flinck eller så..

Fred & Kärlek

B sa...

per morberg, håkan hellström

Anonym sa...

Martin Kellerman, Filip Hammar, Fredrik Wikingsson, Olle Palmlöf.

Linuxtjej sa...

Thorsten Flinck, lätt! :) och så spelar ni in hos honom.

Anonym sa...

Ken Lennaard måste svepa en vinare till i Studio Virtanen! Det får gärna spelas in på Skansen.

Anonym sa...

jag tycker ni ska bjuda in Martina Haag, Fredrik Strage, Henrik Dorsin, Per Bjurman och tjejen som var konstnär tror jag, hon gillade iaf mantits och svarta män.
Musikgäster: Håkan H, Lykke Li och Those dancing days.
Ni kan väl spela in på typ KTH

Anonym sa...

Kan inte Elin Kling få titta förbi och hypnotisera en höna?

Anonym sa...

fredrik wikingsson!

Anonym sa...

ni kan spela in skiten hos mig i luleå.

/milkwood

varför inte ha med den där eldslukar killen och random skjolman

Anonym sa...

Gäst:Thorsten Flinck
Musik: Flincka Fingrar
Plats:Dalarö?

Anonym sa...

Filip & Fredrik. Min enda önskan, min enda begäran!