fredag 19 oktober 2007

Jag räddar livet på Dramaten

Dramaten är i chock sen Persbrandts avhopp enligt Aftonbladet.
Så jag var tvungen att kolla med vårdcentralen hemsida vad jag kan göra för hjälpa Dramaten.

"Chock är ett livshotande tillstånd när blodtrycket sjunker kraftigt och cirkulationen av blod och syre i kroppen minskar. Det gör att viktiga organ i kroppen hotas av syrebrist och riskerar att skadas.
En person kan hamna i ett livshotande chocktillstånd efter en allvarlig olycka, i samband med andningsbesvär eller en hjärtinfarkt. Chock kan också bli följden av en allvarlig allergisk reaktion, det kallas då för anafylaktisk chock.
Ett chocktillstånd utvecklas som en kedjereaktion som kroppen själv inte klarar av att bryta utan tillståndet förvärras snabbt. Den som drabbas av chock måste därför få första hjälpen till att börja med och läkarvård så snabbt som möjligt"


Det här är alltså infon jag får från deras hemsida. Jag blev mycket orolig när jag läste det här och ringde istället upp SÖS för att be om hjälp.
Den trevliga flickan i telefonen berättade med lugn röst att jag ska placera Dramaten i framstupa sidoläge med en filt över sig i väntan på ambulans.
Nu sitter jag här och väntar på medalj.
/Magnus

1 kommentar:

Anonym sa...

Hysteriskt kul! Keep up the good work, både gällande blogg och rädda teatrar ;)