onsdag 24 oktober 2007

Saker jag i morse lovade mig att göra

Någar löften jag avgett:
1. Tvätta. Det är skandalmycket tvätt nu.
(Detta kan dock bli ett problem eftersom Thomas Hall bett om ett möte i kväll, när jag har tvättid).
2. Sluta få tvångstankar om rejäla fläskberg i mycket små laxrosa trikåer som feministdansar och tjuter slogans om qvinnopower varje gång jag hör "Big girls you are beautiful" med Mika på radion samtidigt som jag sjunger "Big girls you are overweight".
3. Ta jobb som lövblåsare. Det ser förjäkla härligt ut. Som att de blåser eld.
4. Sluta med mitt nyuppkomna glassmissbruk. Jag äter fan en kartong Ben & Jerrys eller ännu hellre den fantastiska snordyra danska glassen - flödeis! - varenda kväll. I går upptäckte jag att jordgubben var lika magisk som chokladglassen. Jag har aldrig varit speciellt hooked på glass förr.
5. Sluta vara så asocial. Mitt närmsta umgänge just nu är min soffa.
6. Bjuda ut den där kvinnan som jag drar mig så för att bjuda ut för att jag är säker på att det kommer att sluta katastrofalt.
7. Städa eller boka en tid med städfirman. Dock innebär detta att jag måste köpa en ny dammsugare och i mitt kvarter finns inte längre en järnaffär, vilket ställer till med en nödvändig utflyckt kanske ända till Götgatan.
8. Sluta prata om HEKTO och SAFT i kroppsöppningar in public.
9. Betala mitt läkarbesök, men jag har tappat hans postgironummer!
10. Börja använda uttrycket som House sa till Cudddy: "Panty hamster got a spin on its wheel?"

Jag tror att jag kanske kommer att klara att genomföra fyra av dessa löften inom, säg, en 14-dagarsperiod.
Virren

4 kommentarer:

Anonym sa...

fredrik! sluta in med punkt 2) och punkt 8) för guds skull!

Isabelle sa...

Be om ett möte hemma hos dig. Tvätta, ha möte samtidigt.

Anonym sa...

Apropå ben & Jerrys o glassmissbruk, samma här. Mina personliga favoriter är Caramel Chew Chew och Cookie Dough. Helt underbart. Och jag har inte heller varit någon glassmänniska förut, weird.

Anonym sa...

Bjud mig på glass.