fredag 19 oktober 2007

Redaktionens gåtor del 1.

Johan

Vår producent Johan är typen av människa som alltid har rätt. Han har alltid rätt och han är alltid tydlig med att låta redaktionen veta det. Speciellt mig tillrättarvisar han gärna lite extra och det stressar mig.
Som senast när vi sitter och äter och jag berättar en grej jag läst och Johan utbrister "Sådär var det inte alls!". Sen vänder han sig om fortsätter att läsa och förklarar inte hur han så säkert kan veta det. Jag påpekar lite försynt att att det stod i samma tidning som han just sitter och läser. Inte ett ord från Johan han bara fortsätter bläddra medans vi andra sitter som fågelholkar och väntar på en förklaring.
Det var verkligen ingen grej av vikt, det handlade om varvida Zlatan knackade på och köpte ett hus i Malmö, eller om en mäklarfirma gjorde det åt honom. En riktig lunchsnackis av inget värde, men han högg som en hund och ingen vet varför.
En anna grej han gör som får mig att bli mistänksam är att ofta påpeka att han själv är den enda normala i redaktionen och att vi andra är konstiga. Sånt blir jag skrämd av.Jag träffade en tjej en gång som alltid påpekade att hon var normal och alla andra konstiga. Maria sitter idag inlåst och vi andra brukar besöka henne med blommor och Choklad.
Kolla in Johans blogg här och ställ er frågan hur normal han är?
Hur som står jag på mig med att Zlatan själv knackade på och erbjöd husägaren pengar.
/Magnus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg upp nya avsnittet

Anonym sa...

Lägg upp nya avsnittet

Studio Virtanen sa...

Inte till anonyma.