lördag 15 september 2007

Porr porr porr, allt är porr porr porr (trevligt)

För den som inte läser tidningen, här är (delar av) min numera helt och hållet klassiska lördagssida.

Dock får jag för mig att jag skrivit ungefär samma krönika förr, men jag är inte säker. Av detta lär man: 1) Ha den som vanligt halvklar redan på onsdag-torsdag; 2) Med förkylningskupa runt hjärnan så är man glad om ens nåt tryckbart i sveriges största tidning lyckas pressas fram mellan bakterierna (eller virusen).
Och, apropå papper vs. digi:
Det gladde mig i veckan, som tidningsfetishist, att läsa att ungt folk nuförtiden föredrar papperstidning framför nät för att ha koll på "trender, musik och coola grejer" (falskt citationstecken, men det var andemeningen i a f), enligt en ansedd undersökning.
Ta min denna sida. Jämför med den begåvade redigeringen (friläggningar! tryfferingar! grafiska lösningar! typsnitt!) och mer innehåll och själva känslan med papper, så förstår jag dem.
Redigerarnas duktighet gav en tvåplustext ett lyft.
Men rudimentärt funkar väl en länk också.
Fredrik


1 kommentar:

bebisdelfinen sa...

Jag tycker också om Kate Nash. Lyssnade på henne på myspace för några månader sen och idag laddade jag ner hennes album när jag såg att det hade kommit. Sen läste jag om henne i din krönika! Vilket sammanträffande, liksom.