onsdag 2 april 2008

Gnarls Barkley - en sugkaramell att bita på (Dagens cd-recensioner II)

(Jag skriver detta med Veronica Maggio i öronen, skivan som förra veckan fick så märkligt höga betyg. Spännande!)

Okej, Håkan Steen gav tre plus till Koktor Kosmos. Johanna Paulsson ger 4 DN i DN. Märkligt att det inte blev 5. Mer DN-KULTUR-rock gör ju bara artister från Kenya, trodde jag, men i själva verket, alltså, är Doktor Kosmos Svenskan-rock och, visst, den oerhört stilige kulturmannen Martin Aagård - som jag tror är ihop med Natalia Kazmierska - skriver ju i Svenskan.

(Maggio låter bra. Northern soul på svenska och Lill Lindfors. Är nog värd två-tre plus ändå).

Markus Krunegård från Laakso har börjat sjunga på svenska, han får 4 DN av Malena Rydelloch 4 plus av Håkan Steen....äsch, nä jag finner detta förlamande i dag men Michael Mcdonalds coverplatta "soul seek" får tre pluppar av Dan Backman, R.E.M. får tre bananer av Andres Lokko och Kristin Lundell ger Panic at the disco tre.

In Flames får rätt goda hårdrockbetyg i nästan alla tidningar också, men och åsikterna om de bedrövliga Gnarls Barkley går isär. Ett plus av Jenny Seth och 4 DN av ¨Nils "Nisse " Hansson. Mycket mycket märkligt. Den karamellen ska jag suga på.

Det var allt från "cd-hörnan" i dag.
Det var lite, men det var välment. Tack för mig.
Fredrik

1 kommentar:

Anonym sa...

Gnarls Barkelys senaste är grym! Om man inte gillar den så misstänker jag att det är Gnarls Barkley eller den typen av musik man inte gillar...