måndag 10 december 2007

Detta hårda decemberkrökande!

Men herregud TYSTNADEN här!
Well, jag har inte bidragit heller. Ju. Och anledningen var helt enkelt än för dekig helg. Söndagen var vikt åt horisontellt läge i soffan och House-maraton på Canal+.
Andra säsongen av "House" är den allra bästa, eller hur? David Morse gästroll är fantastisk.

Nå. Dekadensen ja. Fredagen alltså, Emelie och Tom kom hem till mig, vi kollade lite Idol-final. Därpå Julia. Därpå Spy Bar. Sent.

Och redan där hade jag ju en lördag att tampas med, och framåt kvällen kom Johan förbi, vi drack groggen. Sedan kom Marimba en sväng. Sedan drog vi till Teatergrillen. Örjan Ramberg gav mig tillbaka en 200 han lånat nån gång. Sedan Spy Bar. Jag hann vara där i kanske en kvart innan jag vänligt ombads lämna lokalen. Utslängd!
Jag hade inga problem med det, jag var full men inte så mycket som jag var fultrött efter denna dubbeldejt med flaskan. Så det blev kebab på Ringvägen och sedan sängen. Och så i går då.

Och så i dag. Här på Modern TV, fortfarande aningen spakish, och det fixas grejer inför morgonmorgonens vinjettplåtning av Belinda.

Och det är ju så december, det kommer vara så här nu. På onsdag har MTG julfest, på fredag är det julfest på TV8 och här i produktionsbolagshuset. Och så på lördag är det årligt julbord mked kompisarna. God daamn.

December är en smutsig månad.
Smutsig, smutsig, smutsig, hård, hård, hård.
Men rätt härlig och sedan är det ju januari och då gör man ju ingenting mer än jobbar så hey, varför inte.

Virren

3 kommentarer:

Anonym sa...

Smutsig och hård...tja...jag har iallafall köpt alla mina julklappar, alltid nåt. För övrigt ska jag GE BORT drinkar istället för att dricka dem själv när jag ska dja på luciaafton...

Anonym sa...

Och allt detta glöggande. De är lätträknade, mina nyktra dagar sedan årgångsglöggen släpptes.

Anonym sa...

Men alltså.. Gästar in David Morse mest i tredje säsongen? Kring julafton? Fantastiskt är det vilket fall som helst. I klass med Perrys inhopp i Vita Huset, nästan.