onsdag 19 december 2007

Penis poppar ut två dar på raken, vad är oddsen?

Penis ramlar ut, annars vet jag inte riktigt hur livet är.
Okej, antar jag.
Jadå. Helt okej.
I morse var min bil inparkerad av en sopbil igen, på samma plats.
Jag gick in på cafét bredvid och ropade ”är det några sopgubbar här” och just som jag ropade insåg jag att man kanske inte får säga sopgubbar, det kanske heter skitupphämtare kanske, men sopgubben – eller skitupphämtaren – reste sig från sin äggsmörgås utan att förefalla kränkt över ordvalet och sedan gick han ut och flyttade sopbilen.
Det blev väl lite tryckt stämning kanske eller så var det bara jag som kände det så.
Man vill ju inte störa i någons äggmacka.
Samtidigt var jag, som sagt, inparkerad av en sopbil.

På Götgatan kom en polisbil i hög fart. Den mötte en ambulans som låg före mig. Jag tänkte:
Undrar om ambulansförarna känner ett ”undrar om vi ska hjälpa till” i såna lägen eller om de är helt blasé på drama, eller bäggedera och eftersom de hade fått ett radioanrop om det var deras strid som skulle utkämpas.
Så tänkte jag. Varken mer, varken mindre.

Penis ramlar ut, och jag bjöd någon på lunch en dag. Någon sa inte tack. Egentligen skiter jag i ett tack men det är verkligen någons stil att inte säga tack och då kan det vara åtminstone såpass störigt att jag faktiskt reflekterar av detta brist på tack.
Jag kanske också är dålig på att säga tack?
Jag kanske är dålig på masssa saker fast jag tror att jag har utmärkt självinsikt.
Jag kanske inser att jag är en dåre men inte alls i vilken enorm utsträckning jag är en dåre?
Fast nä.
Nån kallade mig den smartaste hon träffat häromdagen. Det var ju smickrande, men mest kände jag det som synd om henne. Över 30 år gammal och så har hon bara umgåtts med folk som är mindre smarta än mig.
Det måste ha varit som att leva på ett zoo.
(Det där var ett skämt; plats för skratt).

Penis ramlar alltså ur, och handfatet är fortfarande sprucket och jag har inte tagit tag i det än. Så jävla jobbigt det verkar att välja handfat, installera handfat, slänga handfat.
Hela handfatskitet är ett sånt skit man skjuter upp tills man flyttar.
Och det lär jag ju inte göra på länge för det är om inte annat dumt att flytta nu eftersom bostadsrättspriserna har fallit.
Och så trivs jag i mitt hörn av världen.
Men handfatet är trasigt.
Det mesta har gått sönder på sistone. Fjärrkontrollen till tv:n, fjärrkontrollen till boxen, bägge slutade fungera ungefär samtidigt. Lampan i köket, den som jag inte kan byta. Tandkrämen tog slut för flera dar sen så nu borstar jag i Listerine. Glödlampor slocknar hela tiden, undrar om det är nåt fel på mitt elsystem? Att proppen går ungefär var tredje gång jag använder mikrovågsugnen tyder ju på det. Dessutom tog sodastreamersodan slut redan efter bara en vecka.
Jag menar, jag är tokig i sodavatten, helt jävla tokig, men 30 liter förefaller vara ett tak även för vad jag kan bälga i mig på en vecka. Kanske har jag fel snits, kanske överdoserar jag. Ett enda sprutt kanske räcker, allt annat hamnar i det överflödiga som låter som en pneumatisk buss när man släpper ut det-
Heter det pneumatisk?
Nåt mer har gått sönder också därhemma men jag minns inte vad nu.
Inte hjärtat i alla fall.
Det är tur det.
Det går inte sönder längre.
Det har gått över.
Hoppas jag.

Penis ramlar ut, jag vet inte om jag ska berätta det för Anika här på jobbet.
Vi känner inte varandra så väl än, jag vet inte hur hon skulle reagera. Hon kanske är en sextrakasseribrud som kränks för det lilla och tycker synd om sig och är svag och äcklig. Trots allt har hon oftast jobbat inom Sverige Radio-koncernen och där är det fruktansvärt lågt till tak.
Fast hon verkar ha, som det brukar heta, skinn på näsan och hon är cool och har humor. Smart är hon också. Och snygg också förresten även om det inte har med saken att göra. Dessutom har vi sjukt kul ihop, det är bara vi här, och har redan skaffat oss vanan att berätta när den andra går på toaletten med åtminstone en pekning.
Så. Jag tror risken är liten, för att inte säga obefintlig, för upprördhet, men hon kanske skulle tycka att jag är onödigt dumihuvvet.
Och penis.
Jag tror kanske att tjejer anser att det är för intimt att höra om penis. Penis är killsnack.
Om jag skulle börja orera om att penis ramlar ut skulle det kanske bli en...pinsam tystnad, hon kanske skulle känna sig tvingad att skratta fast hon inte alls har lust. Hon kanske skulle bli generad.
Man ska inte göra människor generade.
Jag väljer att hålla det för mig själv. Om jag kan hålla mig. Ofta blurtar jag ju bara ut saker, rakt ut, i luften, ungefär som att jag tänker allt högt.
Det kan vara bra för mig att inte berätta allt, hela tiden.
Min omgivning måste tröttna på att jag alltid berättar minsta lilla skitsak som jag tänker, hur än vulgär saken kan vara. Kuken, ballen, torsten, fittan, patten, röven....jag är fan inte klok. Jag är fan tokig i fula ord.
Fula ord gör livet roligare. Det har jag alltid tyckt.
Växa upp, kanske?
Men det är roligt att testa folk genom att säga fula ord. Det säger mycket om dem om de ryggar tillbaka. Som regel tyder det på unghet eller obildning.
Men.
Att använda såna ord bidrar, möjligtvis, inte till samhällets väl.
Men inte bara koprolalin, lamare grejor också babblar jag om:
Blabla bla, i dag såg jag en handikappad tjej som var snabbare än en cyklist i sin rullstol...P3 Populär måste ha svårt att hitta gäster nu för i dag var det en helt fantastisk ointressant person som bokbloggade och beundrade ”Harry Potter”-böckerna....i går när jag gick på toan kom det
(konstpaus)
en helt fantastisk tanke om Pat Dollard....Har ni tänkt på hur vansinnigt galet dyrt det är att parkera i city, jag betalade 300 spänn – 300 SPÄNN –i går för att se på ”Arn”...Jag hade glömt att Damon Albarns "The god, the bad and the Queen" ju kom i år, den är fan magisk, ja alltså för att vara brittisk, jag är inte riktigt nere med det brittiska, inte på samma sätt som jag är nere med det amerikanska och Damon är ju verkligen britt bla BLA BLA BLA BLAAAA...Gud jag måste lära mig hålla käft, jag är som en tråkig Jerry Seinfeld.

Men det är faktiskt märkligt med att penis ramlar ut två dagar i rad. Speciellt när det är så kallt ute och därmed extra olämpligt. Kanske är det därför jag märker det nu, kanske ramlar penis ut mycket oftare än man tror fast det är iunget som märks om det är varm - det kanske rent av bara är skönt när det är verkligt varmt?
Jag vet inte.
Men i går undrade jag varför det var som en ilande kyla på penis tills jag satt på bion och insåg att knapparna i kalsongen – och detta berättade jag självklart för Stefan som satt bredvid - hade gått upp och penis således poppade ut på ett dumt sätt.
OCH IDAG ÄR DET LIKADANT!
TROTS ATT JAG HAR ETT HELT ANNAT PAR KALSONGER.
VAD ÄR ODDSEN FÖR DET?

Virren

12 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, fantastisk rant!

Anonym sa...

Oh, trevligt att den gammla blogg maestron virren e tillbaka med ett långt och trevligt inlägg. Det var rolig läsning. Mer sånt virren, mer sånt. God jul !

Anonym sa...

Äntligen ett inlägg som tar mer än 10 sek att ögna igenom, mera mera we like !

Anonym sa...

Du har ju också en väldigt stor penis, har vi hört.

Anonym sa...

Du har ju också en väldigt stor penis, har vi hört.

Anonym sa...

Du har ju också en väldigt stor penis, har vi hört.

Anonym sa...

Du har ju också en väldigt stor penis, har vi hört.

Anonym sa...

Du har ju också en väldigt stor penis, har vi hört.

Anonym sa...

Du har ju också en väldigt stor penis, har vi hört.

Anonym sa...

Du har ju också en väldigt stor penis, har vi hört.

Studio Virtanen sa...

Det har ni hört från någon som brukade vara ihop med en mikropenisman?
Jag har ingen vidare penis, men jag har lärt mig att leva med den. Man har vad man har.
Fredrik

Godiva sa...

Ha ha, tourettes-fredrik?

Underbart inlägg, gillade sopgubben också,

är det inte så helt enkelt att penis ramlar ut oftare när det är kallt?