måndag 26 november 2007

Blåskossan.

Jag åker ju till Bali via Tokyo i december och en av grejerna jag gör så fort jag landat är att beställa mig en redig bit med blåsfisk. Fugu heter den lilla rackaren tydligen på japanska.

Fredrik tycker att det är en dålig idé då man kan dö av den så jag frågar honom:
- Skulle du inte smaka blåsfisk om du fick chansen?
Fredrik: - Nä, jag gillar inte fisk.
Jag: - Så det är det de faller på?
F: - Ja. Det vore en annan grej med en blåsko.
M: - Skulle du prova en blåsko?
F: - Visst. Eller kanske blåsbacon.

Veckan har börjat.
/Magnus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blåfisk...bah...det första JAG skulle göra i Japan är att tokleta efter de otroligt söta "shaping cutters" som finns i min japanska kokbok och är som små pepparkaksformar men menat för att trycka ut roliga former ur morotsskivor t ex lönnlöv. Köp sådana och din matlagning kommer bli stilig!!

Anonym sa...

http://www.kaboodle.com/reviews/flower-shape-cutters

Hittade inga lönnlöv, men blommor!

Köp till Niklas i present också vetja, bra för att få småbarn att äta grönt, funkar säkert bra inte bara på morötter men på äppelskivor också och annat.