torsdag 22 november 2007

Ett djur med kottfjäll - genialiskt

Joråsåatteh
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det är mörkt, givetvis, jag är torr i munnen och hemma bör jag dammsuga. Johan sitter mittemot, Mange bredvid. Mange läser just högt ur Carl Fredrik Holtermanns blogg. Där har vi ett riktigt jävla geni. Fast geni är givetvis ett ord som används för lättvindligt. Låt oss nöja oss med att säga att Carl Fredrik nog är den mest sprängbegåvade - och vackra! - man jag känner...till. Känner till. Han kan skriva, designa, teckna, köra sportbil, älska...jag tror han kan allt. Han listar även favoritdjur. "Ett djur med kottfjäll -genialiskt", skriver han genialiskt.
För övrigt ser vombaten - det godmodiga pungdjuret - ut som Leo Lagercrantz.Tycker Magnus. "Elakt", säger jag. "Mot vombaten?", säger Magnus. "Leo är jättefin", säger jag. "Jag vet", säger Magnus, "som en vombat".
Vad Johan gör vet jag ej ity hans datorskärm ju är osynlig. Han springer omkring en del. Niklas är hemma med barnet. Jag pillar med mina aktier, West Siberian var verkligen billiga i morse och nu igen förresten men jag har redan tagit hem vinsten, och har fiffat lite med Hasses Indielista, tänker nog dra hem strax. Vill hitta en ny tv-serie som jag ej sett som är bra, vet du nån?
Nån tv-serie?
I morgon ska jag till Bladet.
Undrar vad det blir för mat ikväll.
Joråsåatteh
Virta

12 kommentarer:

Anonym sa...

Californication!!! Sjukt bra tv-serie och David Duchovny gör en vackert lysande insats!

Rabbi von Sydow sa...

Flights of the Conchords - e riktigt bra! fast den kanske du sett. Finns på Pajrettbaj!

http://www.hbo.com/conchords/

Studio Virtanen sa...

Har sett Flight, har sett Calnifornication. Bra.
Fred

Anonym sa...

scrubs säsong 4 antar jag att du torrentprenumererar på?

men seriöst, det är inte okey att ha u-lands-streaming på programmet. tv8 får fan flytta servern till sverige från norge eller vart fan den står och tappar hastighet.

Anonym sa...

se the wire om du inte sett det!

Silverfisken sa...

Friday Night Lights?

Anonym sa...

Traveler?
Family Guy?

Du har säkert sett båda men ändå.

Anonym sa...

Här finns massa streamde tv-serier så kanske nån av dem kan passa.

http://joox.net/cat/1

Anonym sa...

the it crowd?

Anonym sa...

Dexter, måhända? Mycket bra.

Eller så kan du ju alltid hoppa in Per Flys Föreställning. Dansk prettoångest när den är som allra, allra bäst. SVT har redan visat fyra av sex avsnitt har jag för mig.

Den kortlivade Studio 60 On The Sunset Strip har du väl betat av för länge sen gissar jag.

Annars funkar ju Scrubs i stort sett alltid. Men inget nytt under solen som någon sa.

Anonym sa...

Säger bara NCIS...

Anonym sa...

Har du sett Brideshead Revisited än?