onsdag 21 november 2007

Mongolisk barbeque är the shit

Det var en ovanligt fin kväll i går.
Inte för att det var Stockholms utmärkta Filmfestival och vi såg "American Crime", som var inte bara eländig utan även ren crap på så många nivåer - skäl och förklaring, anyone? - och inte heller "Mister Lonely", som ju var bitvis briljant men främst luddig i kanterna, utan för att vi åt mongolian barbeque.
Mongolian barbeque!
Det var minst fem år sedan sist och det går till som följer: man lagar sin egen mat och betalar 145 kronor för att äta den. "Ta gärna mer", stod det på menyn, och det tycker jag var trevligt.
Fredrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en gång ätit just Mongolian Barbeque i ett rough neighbourhood i Edinburgh när jag var besök där hos en kompis som pluggade till engelskalärare och envist drog oss dit med taxi för det skulle ju vara så gott. Det var typ 96, jo, det var gott:) Det var inga ghettogangsters där ialla fall den kvällen. Restaurangen var som en frisk oas i en Ken Loachfilm dock. Ha, nu fick jag med både film och Mongolian Barbeque i svaret...bra jobbat a-le. Jag håller på etiketterna.

Anonym sa...

Ni skriver ju bara om vad ni äter hela tiden. det gör det ju lätt för Anna Skipper att välja ut sina offer.