torsdag 29 november 2007

Julia # 44 - med rockdrottningen Maria Andersson!

Maria Elisabeth Andersson, född 4 december 1981 i Robertsfors, ett par mil norr om Umeå, Västerbottens län, är en svensk sångerska och gitarrist i rockgruppen Sahara Hotnights.
Hennes gitarrer är av märket Hagström.
Tillsammans med trummisen Josephine Forsman skriver hon det mesta av gruppens låtmaterial. Andersson var tidigare tillsammans med Howlin' Pelle Almqvist från The Hives.

Så säger wunderbara Wikipedia om morgondagens magnifika gäst.
Vi säger:
Woooooooohooooooo! Som vi har längtat, som vi har törstat efter att få höra Maria spela sinnesjukt bra skivor på Julia.
För är det nån rockstjärna i detta land som sköter sitt skivspelande med samma finess som sin Hagström så är det Maria.
Crowded House - Mean to me
The Hitmen - Didn't tell the man
Marianne Faithfull - The Ballad of Lucy Jordan
...har Maria lovat att ta med sig.
Och spår med Cheap Trick och Marmalade som vi inte hört.
För vi vet att hon kan.

Med rosiga kinder,
Fredrik Virtanen & Tom Pyl
Festtraktörer

-----------------------------------------

Julia
Restaurangen
Oxtorgsgatan 14
Fredagar
21-01
Fri entré
http://www.facebook.com/group.php?gid=6414317233
http://www.myspace.com/romeoandjulia

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ses!

Anonym sa...

Magnus får jag också blogga på fyllan?

Vi skojade förstås lite innan alla som inte fattade det:)

Inget Virtanenmöte idag och absolut inte handritade biljetter hahaha...men jag fick betalt i 20 glas vitt...ujuj...F:U:L:L

De sa inte till mig att ta med min egen nål=illa. Jag fick impovisera fram ett djset på cd, i mitten av mitt technoset kom det fram en europisk man och frågade efter Leonard Cohen, då contrade jag men Call and Response - Rollerskate och lite Hans Appelk eller qvist och The Chills (bra att ha saker med sig i reserve från andra gig).

Kul! Jag gillar Marianne, kanske kommer men jag har lovat gå på glögggfest hos "Helvetet". min kompis...Se u. puss

Anonym sa...

WTF?

Ta bort om det kommer 2 ggr.

Magnus, får jag också blogga mitt inatten?

Vi skojade lite. Ingen Virtanenmöte ikväll:) Inga biljetter förstås:)

Fick betalt i 20glas vitt. Ujuj...

Mitt i mitt technoset kom en europeisk man och frågade efter Leonard Cohen, jag contrade med Call and Respone "Rollerskate" och The Chills:) Lite Hans Appelkvist också...det var kul:)

Marianne Faithfull rockar så jävla hårt! Kanske kommer men ska på glöggfest hos in kompis kallad "Hell", hon är snällare änIngvar Oldsberg dock.

Ses nån gång. Kram

Rabbi von Sydow sa...

Hon är trist!! Har inte sett en skiva sen, whatever.

PaleFace.

Anonym sa...

Äsh då, men denhär killen anna-lena däremot, är skittrist.