tisdag 18 mars 2008

Doktor Prutti, klipper så gärna en gås. Doktor Prutti, betalar med nystrukna seeedlar.

Äntligen har min Doktor Prutti-sång börjat fastna.
I morse hade Niklas messat i varsina mess två slutrader:
Doktor Prutti, tar sig en macka med räääkost.
Doktor Prutti, älskar när snön på byn faaaller.

Han jazzar till den lite alltså.
Några av mina verser går såhär:
Doktor Prutti, älskar med byxorna på.
Doktor Prutti, dricker étt större glas faaanta.
Doktor Prutti, äter så gärna en biff.
Doktor Prutti, kalasar på lax och på kooolja.

Inte så jazz kanske, men fin ändå.
Jag har alltså uppfunnit en ny actionfigur.
Han heter Doktor Prutti och melodin är "Dr Snuggles" gamla fina "...flyger till regnbågens riiike".
- Jag är en late adapter, förklarade Niklas sin senkomna förtjusning i Doktor Prutti, och tillade:
- Det får man vara.
Absolut.
Niklas är fortfarande mer förtjust i bajssmörgåsen. Niklas menar att jag inte till fullo uppskattar bajssmörgåsen, men det tycker jag nog att jag gör. Självfallet är tanken på en bajssmörgås oerhört roande.
- Jag finner det kittlande, sa Niklas i bilen, att tänka sig att man går till Hötorgshallen och tänker "hm, jag har ju leverpastet...salami också...men lite bajs och rädisor blir gott till frukost i morgon".

Och nu kom Magnus förbi, tittade på mitt finger och sa "det ser ju bra ut".
- Ja visst! Operationerna lyckades.
"Doktor Prutti - opererar så gärna på sig själv". Fel versfötter, men han kommer, Doktor Prutti.
Doktor Prutti kommer att blir stor.
Alla är givetvis välkomna att lämna bidrag.
Virren

1 kommentar:

Anonym sa...

Doktor Prutti, skär sig i fingrana själv.
Doktor Prutti, utan bedövning o spriiiiit.