torsdag 27 mars 2008

Framtidens varma blekhet?

Det drar ihop sig till program 201 av Studio Virtanen.
Det sista programmet.
Därpå går en epok (nåja) i graven.
Antagligen.
Programmet i går var faktiskt rätt magnifikt. Jag såg fet ut och en kamera fastnade när Butlern skulle filmas, vilket gjorde mig tokig, men ändå, såg jag sedan, var det crazy och kul i all enkelhet. Camilla Läckberg är en skön person och Johan Kinde också. Såna bra gäster som svarar bra även om de får dåliga frågor, vilket hände några gånger.
Det var program 194, det. Ett program med en jättefluffig jättekanin, en Amiral, en Kocken och självaste Lars Adaktusson i skurk-line-up.
Framtiden då.
Tja, det har pratats med tjusiga Bladet-chefer om det de senaste månaderna, och tjusig TV8-chef också för all del, och vissa saker de velat att jag ska göra har inte jag velat göra och saker jag velat göra har de sagt "låter bra" till, men PROBLEMET ÄR ATT JAG INTE RIKTIGT VET vad jag vill göra.
Lättångest.
Kanske bli dejtrejder på heltid. På skärgårdsö. Hemmapappa/daytrader/författare/kritiker/kock på skärgårdsö. Det vore lyxigt. Det vore glass.
Men glass är en dröm.
Virren

5 kommentarer:

Anonym sa...

Freds Virr.
Studio Virtanen ÄR glass - för mej.
Men nu handlar det ju om dej.
Ditt liv.
Jag tycker du ska satsa på att bliva hemmapappa.
Kanske du kan skriva någon bok också, mellan alla blöjbyten och fisketurer i skärgården.
Du är värd det.
Att ta det 'lugnt'.
+ Bli hyllad för något oemotståndligt och smärtsamt bra i form utav bokutgåvor.
Du kan ju göra precis vad du vill.
Vad fantastiskt!
Typ lika fantastiskt som en "Nogger" eller en "Pralin" smakar.


Eller..
USA?!

Anonym sa...

Näj! Lägg inte ner nu!
Älskar erat program.

Anonym sa...

Det du gör är för bra för att inte göras.
Så gör det. På något sätt. Tv är inget krav. Bara det görs. På något sätt.
För som du gör det.
Du är bäst, i några kategorier. Några är inte fy skam. Det är bättre än de flesta. Sån är du också, bättre än de flesta.
God lycka med allt.

Anonym sa...

Men gud! Lägg inte ner!!

Anonym sa...

Nämen?!
Tänk om Fredrik!