måndag 17 mars 2008

Ett operationsingrepp på mig själv!

Fan vad äckligt. Mitt vänstra pekfinger har varit rött, liksom klämt, hela helgen och molande värkt och värkt som satan varje gång jag råkat nudda det med tex en tvättkorg.
Nyss visade jag det för Anika, som skrek:
- Men herregud! Det där måste du ju åka upp med! Det är ju helt gult. Du har ju värsta infektionen! Och PÅ VÄNSTER SIDA också!
- Vänster sida?
- Men det där var väl onödigt, Anika, sa Belinda.
- Vadå, får jag hjärtdöden för att jag har ett infekterat finger?
(Tystnad).
(Tystnad).
- Åk upp nu.
Sedan gick jag iväg för att desinficera en slö kökskniv i mikrat vatten. Som tur var kom en arbetare förbi med en jäkligt vass kniv. Jag snittade upp fingertoppen och det RANN UT BLOD OCH TJOCK GULT VAR!
Uäck.
Sedan hjälptes jag av Kimma att slå in fingret. Dock tror jag att jag borde snittat lite mer, allt gegg verkar inte ha runnit ut, men jag pallade inte det gjorde för jäkla ont.
Kanske blir det som för Albert när han fick blodförgiftning. Hoppas Emil kör mig i snöstormen till en livmedikus.
/Fredrik, kirurg

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bilder?

Anonym sa...

Bilder Mannen! Bilder!

Anonym sa...

ALFRED heter han ju, för fan!

Anonym sa...

låter som gikt