torsdag 16 augusti 2007

Filip och Fredrik äter egna stjärtar!

Magi! Filip & Fredrik ska äta varandra!
Det är en riktigt strålande tv-idé, och bisarr så det räcker, givetvis, och sjuk, och läskig.
Deras kommande program "Boston Tea Party" (smart namn, fiffig idé) ska handla om kannibalism i ett program och för att illustrera detta, ämnar de äta en bit av varandras stjärtar.
Problemet är att hitta en kirurg som vill operera ut människoköttet.
Det här låter som en löpsedel i morgon.
"Jag vill ha honom kokt", säger Filip, typ, till Jon Forsling.
Själv funderar jag på att sno hela idén och äta Magnus Talibs stjärt.
Men den är vanvettigt hårig.
Hårig är inte Filips stjärt - det vet jag. Fredriks är jag dock osäker kring, men jag tror att den är len.
Det är min också, hyfsat. Om nån undrade.
/Fredrik

29 kommentarer:

Anonym sa...

Fredrik! kul att du är tillbaka. Och jag är alldeles övertygad om att du har en väldigt fin stjärt.

Malin sa...

Men Fredrik. Jag blir så glad. Så glad. För din bok är helt trasig av läsande. Och din blogg ser ut som min. Pretty much.
xoxo
Malin Dubois

Unknown sa...

Välkommen tillbaka Fredrik! Du har varit saknad!

Emma sa...

underbart! gott att ha nått bra att läsa=) välkommen tillbaka

Anonym sa...

fantastiskt att du är tillbaka, fredrik! trots min feber och förkylning är detta en dag att minnas. kör hårt nu.

Anonym sa...

Stämmer detta? Detta ska bli kul att se. Undrar vems stjärt jag skulle äta om jag fick välja??

Unknown sa...

Kul att du är tillbaka i bloggvärlden. På min födelsedag dessutom, en bra present (och den enda).
Fridens Liljor
/ Jacob

Maria sa...

Gud, du har varit saknad! Jag känner att mitt liv får en mening igen!

Anonym sa...

Hjälp, vad sinnessjukt...

Anonym sa...

Haha, sjukt. Kul att du är tillbaka!

Anonym sa...

Den är hårig, freddans alltså, tro mig!

Anonym sa...

Åh, lovely lovely dag att upptäcka att du börjat blogga igen!!
Har stått många gånger på Pocket shop och tjuvläst din bok, en sida eller så åt gången, och velat köpa den. Men att köpa en bloggbok om nåt som nån bloggade om för typ ett år sen? Kan man göra det? Känns lite smått efterblivet.
I vilket fall ÄLSKAR jag det du skriver, du är duktig och rolig och charmig.
Så nu lägger jag in din blogg som länk i min blogg!
/Kram kram kram Maria!
(babydarling.blogg.se)

Jens sa...

Kan du inte lägga upp en länk till The Rascals - Glory glory? Den är nämligen oerhört svår att ladda ned eller köpa. Vore svinsnällt.

Chrissi sa...

Välkommen tillbaka till bloggarnas underbara världen!

Anonym sa...

Jag skulle inte ha något emot att ta en liten smakbit från filips rumpa ;P

Anonym sa...

Åh va jag har saknat dej virt! Good to have You back man!!!!!!/MoNk

Victor sa...

Haha! Bra där.
Du Virtanen., du borde tvinga, ja verkligen tvinga F&F att börja blogga, tillsammans. Jag tror det skulle bli mycket intressant.

Anonym sa...

Verkligen kul att du är tillbaka! Ordningen är återställd. High five!

Anonym sa...

ÄNTLIIIIGEN ÄR DU TILLBAKA !! :)

Anonym sa...

Åh älskade älskade älskling! Du är tillbaka! Jag är sexton år, altså suger livet damkuk. Din blogg var liksom det roligaste i mitt oroliga liv. Den blev som en drog, och när du slutade blogga funderade jag allvarligt på att gå över till andra droger, så deprimerad kände jag mig. Men riktigt knark är bajs, så mycket vet jag. Därför började jag läsa Alex Schulmans dagbok istället. Och ärligt talat, den är på många sätt också ganska bajsig. Jag älskar verkligen den, det gör jag, men ibland blir jag lite ledsen när jag läser den, jag får typ ont i magen och vill bara skrika: JAG VILL ATT ALLA SKA VARA SNÄLLA MOT VARANDRA! puss puss puss liksom. Men folk är verkligen taskiga. Varför har inte deras föräldrar lärt dom lite vett hur man uppför sig? (fast det är mycket möjligt att jag kanske bara är för liten för att förstå all den fyndiga ironin) Men din blogg blir man varm av att läsa. Jag funderade faktiskt i förrgårs går på att skriva ett övertalningsbrev till dig som skulle se ut ungefär så här: SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA.
Så tack för att du hörde mina böner. Jag älskar din blogg (och dig)
Ps. jag verkar helt besatt men jag lovar, jag är ingen galning utan helt normal. (förutom att jag har lite för små bröst och många finnar)

Anonym sa...

Hej! Jag hittade till din blogg via en länk (gissa vilken!) och det verkar mycket lovande hittills! Men är det verkligen sant, det där att de skall äta...? Det verkar ju lite väl extremt!

Men det kanske är vad man måste ta till i dessa tider, för att väcka lite uppmärksamhet... Tror dock ej att du behöver ta till de metoderna för att nå publik... du verkar lyckas ändå... Men det är klart... vem vet hur det smakar egentligen? Tänk om det skulle vara.... gott? Läskig tanke!!!

Anonym sa...

Gud vad kul att du är tillbaka! Har saknat dig!
Och Boston Tea Party verkar sjukt lovande, jag har beställt biljetter till typ hälften av inspelningarna, men jag vet inte riktigt om jag hoppas få se det här med kannibalismen live eller inte ;)
Ha det underbart Fredrik!

Anonym sa...

Vilken trevlig överraskning. Tacka Alex för att jag hittade tillbaka till dig! Du var ju faktiskt först!

Anonym sa...

Det är ju alldeles alldeles underbart att du är tillbaka! Skriv om kärleken! Jag fullkomligt älskade dina texter om kärleken...

Micke sa...

Välkommen tillbaka till mitt liv!

Da Dec sa...

dask

Anonym sa...

Du är för rolig du. Hur kan man vara fööör rolig?
/Anna

Anonym sa...

Vad är det man brukar säga om munkar? "Det är hålet som är godast."

Anonym sa...

Det är väl bara att ta en sådan där sak som man kärnar ur äpplen med och köra upp i skinkan, så har ni kött! Fast det här med att äta människokött är det så speciellt egentligen.. Vem har inte bitit sig själv i kinden och känt smaken av både rått människokött och blod.