onsdag 22 augusti 2007

Sommarminnen från västkusten.

Saker jag kommer minnas från vår vecka på Marstrand.

Jag i sjömanskostym får ratta ett sjöflygplan som ska hämta Ingvar Oldsberg i Dalsland.

När vi landar på Marstrand tar Carl Jan Granqvist emot i sametsröd kostym, med pepperonislips och Tip Top i handen. - Hej hej! säger han och fortsätter slicka på sin glass.

Carl Jan Granqvist väcker Niklas dagen efter genom att sticka in huvudet i garderoben där Niklas sover och säga - Jasså, här ligger du. Niklas vaknar och säger - Varför blir man inte väckt av Carl Jan varje dag?

Hästpojken dricker upp allt vin vi har i huset och gömmer en tv. Allt som ett skämt, men Thomas Hall missupfattar, tror att en vän stulit den och ger honom onda ögat resten av tiden vi är där.

Äldre man (55-60 år) blir mycket upprörd på Såsen (Socitetshuset) när han ser mig. Han skriker "Du har inte gjort en bra film sedan 1990, jag hatar dig". Jag blir rädd och går hem och sover.

/M

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som härlig vecka. varför missade man det?