söndag 19 augusti 2007

Har du sett nån spruta Champagne?

Lycklig innehavare av tre pizzakit är jag nu. Så sjukt glad över det är jag. Pizzakit är den bästa uppfinningen sedan skivat bröd. Och det gäller att passa på att hamstra för ofta är de slut på Cajsa Warg. Pizzakit. Goddamn it. Tre köpte jag, borde köpt alla sex som låg där.

Sedan läste jag Johanne i blaskan och hon skrev om Stureplan. Det sprutas champagne. Alla pratar ständigt att det sprutas champagne. Alla krönikörer skriver alltid att det sprutas champagne. Har de nånsin sett någon spruta champagne?
Nu hänger jag inte på DET Stureplan, men jag har aldrig, nånsin, sett nån spruta champagne. Aldrig nånstans. Har du?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Spruta Champagne? Myt, skulle jag tro. Jag jobbar som Champangeservitris på en nattklubb i Malmö och har då aldrig sett någon spruta Champagne under mina två år inom yrket. Saken är den att jag skulle bli rent av förbannad om någon av mina gäster fick för sig att hälla ut Champagne, eller vad som helst för den delen, i lokalen. Det spelar ingen roll om man betalar 5000 spänn för en flaska skumpa, det ingår inte i priset att ha rätten att grisa ner värre än de av mina gäster som "bara" köper en drink, men jag vet inte, kanske stureplansklubbarna tycker det är ok att deras gäster beter sig illa, vilket jag förvisso har svårt att tro!

Peter sa...

Jo, När jag brukligt misslyckas med att öppna champagneflaskan över min diskbänk runt 24.00 på nyårsafton.

P/L sa...

Som vanligt har en feministkrönikör ingen koll på läget. Jag gillade bäst attributen "drinkhora", istället för "groggluder". Blir lite vassare så.

Grymt skön blogg du har, gillar den skarpt. Nu ska jag fortsätta lyssna på Death From Above 1979, cheers!

Anonym sa...

Nej, det har inte jag heller.

Anonym sa...

Nej, det har jag inte...

Anonym sa...

Vad är ett pizzakit?

: \ sa...

Jag har sett nån bild på det från tennisveckan i båstad och klassikern med fulla människor som snubblar runt med flaskan i hand på nyårsafton innan dom öppnar den.

Men nu kom jag på vart det faktiskt sprutas bäst, det är på formel 1 tävlingar där vinnaren får en trelitersflaska som det sprutas med

Anonym sa...

Jag har aldrig sett det i verkligheten men jag har hört om folk som gjort det. Dock kan man ifrågasätta sanningshalten i deras utsagor eftersom de är lögnaktiga hyndor allihopa.

Anonym sa...

jag såg det i och för sig senast igår kväll, på laroy. fullständigt meningslöst men det ligger nog en viss sanning i det

Anonym sa...

jag har sett & gjort det på valborg, det var visserligen på en nation i uppsala där det är valborgstradition

Anonym sa...

Pizzakit kan då jag iaf köpa på min vanliga ICA-affär, eller har du någon specialare för flera hundra?

Anonym sa...

Gutekällaren i Visby under sthlmsveckan. I något som kan ha varit ett sk VIP rum. Otäck upplevelse men inte destå mindre sann.