torsdag 23 augusti 2007

Vem är tjejen på bilden?

Vem är hon bredvid Gry?
/Fredrik


>

10 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte Marie Ledin!?

Anonym sa...

Ulrika Eriksson

Anonym sa...

Hurså? funderar du på att ge henne ett tips om vad som är bra för hennes karriär? typ att hålla i någon intim kroppsdel på dig själv?

Unknown sa...

Hennes syster..

Anonym sa...

Anna Schneider. Snyggast i Stockholm.

Anonym sa...

Nej nej nej, det ser väl alla att det är Rob Lowe som står till vänster?

Anonym sa...

äsch, det är ju linda rosing. vi ses kanske ikväll!

Studio Virtanen sa...

Jobbigt igen. Fredrik vill inte, så det är min intima kroppsdel hon ska hålla i. Som tack för det får hon tydligen mitt jobb med dubbelt betalt mot vad jag har.
Jag måste få tag i ett nytt jobb, så om någon har ett, snälla hör av er!!!

Jag gick Restaurangskola och gick ut med maxbetyg,
Jobbade på Leijontornet. Var ansvarig för fiskspisen.
Flytade till Wermdö golfklubb.
Blev erbjuden jobb på trestjärniga krogen "George Blanc" i Frankrike
Sket i det och började jobba i bar. Bytte bar och startade min första klubb "Genial" Fullpackat varje söndag. Bytte lokal och startade den så kallat legendariska klubbe "Various" på Tuben mitt på Odenplan. Helt fullt varje måndag i ett års tid. 500 pers inne och upp till 200 utanför. Det var en kul klubb. Tom Pyl stod i garderoben och jag kom i bråk med korvgubben på Odenplan samt Per Hagman. Per påstod att jag hade misshandlat honom. Det kanske var så enligt honom, men jag bara flyttade på honom genom att trycka till han i bröstet. Han ramlade omkull. Vi är vänner nu och jag är en stor fantast av Per som den fina man han är. Puss på dig!
Jag och Tom blev barchefer i Hannas Källare. Där lärde jag känna Virtanen första gången och den historian tar vi en annan gång.
I denna veva började jag jobba på Disco Sthlm och med Lollipop/Fanclub. Jag var en av få som bokade in alla dansakter. Det var stört att ha den makten - Hej Amerikansk Dj! Vill du spela.c - Ja tack gärna, men jag vill ha 2000 pund. - Ok det lugnt. Vi gick i konkurs.
Jag jobbade kvar med Disco och producerade MTVfester, mobiltelefonfester, Disco Sverige Turnéer och annat rolig. På samma gång jobbade jag även med musik och konst på Tranan. Ett jävla kanonjobb! Bokade Craig David live ner till Tranans källare och annat som höjde omsättnigen och höll kvar kredden. Jag fick sparken. Inte helt säker varför, men PG som ägde det lovade mi 6 månadslöner. Har inte sett dom på fem år. Om jag får pengarna, ska jag bjuda er alla på en kanon fest med sprit, musik, dans, mat och ballonger. Jag lovar och svär.
Var arbetslös ett tag. Väldigt konstig, men drog in lite stålar på att spela en skiva, här och där. Jag sög som dj, men det sket arrangörerna i. Jag hade ett namn.
Hursom bestämde jag mig för att det var dags för en klubb igen och drog igång klubben Guidelines tillsammans med det fantastiska musikgeniet Mikael Nordgren. Jag saknar dig Micke. Hälsa familjen!!
Vi öppnade i maj 2001 på Rival Mariatorget och stod sen i en tom lokal i tre månader. Hade vi tur ramlade det ner 3 syntare som tyckte att house ändå påminde om synt. Vi stod där som de nördar och töntar vi var och fattade inte alls varför ingen ville dansa till den djupaste housen.
Framåt augusti lyckades vi lura i ledningen på Fasching att vi var en succe. Det köpte dom och vi flyttade Guidelines dit. Lördag den 3:e September var det premiär och vi båda höllpå att skita på oss av nervositet. Fasching fick ta in 360 pers i lokalen. Vi hade run 1000 betalande. Så här fortsatte det varje lördag med dj´s från hela världen och gäster som dansade för livet. Efter fyra månade fick vi Nöjesguidens Stockholmspris för bästa klubb. Vi kommer inte ihåg så mycket från den prisutdelningen, vi koncentrerade oss på gratisspriten. Tyvärr tappade vi bort allat v fick på scenen, Plakett, mobiltelefoner, blommor och champagne. Allt utom skumpan. Den drack vi glatt och blev utslängda.
Vi fortsatte på Fasching och fyllde ett år. Vi bokade in Marshall Jefferson (The Godfather Of House). Det var helt galet den kvällen. Lädrbögar dansade på bord tillsammans med hip-hopare och några som inte fick komma in grät. Idag påstår dom ändå att dom var där den kvällen. Det är fint.
Till slut konkade Fasching (fråga inte hur, vi drog in pengar så det räckte och blev över) och vi fick kontakt med Mondo och esset Håkan Waxegår. En man jag jobbat med tidigare och sagt, aldrig någonsin igen att jag jobbar med Waxet.
Vi skrev kontrakt och slog upp dörrarna först ett år senare (Håkan!?). Det var knökat varje lördag i nästan ett års tid och alltid run 1500 betalande som kom för att dansa till djup ganska odansbar house. Vi kunde vi det här laget göra vad fan vi ville. Vi bokade in livebossaband och påstod att det var house. Folk dansade som aldrig för. Vi hade lasrar, tung rök, Hells Angels som stammisar, världseliten i house även om alla inte var bra. Acidfest med riktiga ravepoliser som efter kvällen tackade för fantastisk musik. Jag blev hotad med pistol och kniv av tuffa maffiosos. Jo jag blev skiträdd och det tog ett tag innan jag hämtadet mig efter den grejen.
Till slut våre 2003 la vi ner trots att vi låg på topp. Micke och jag började bråka om pengar ochnförstod båda då att vi vid den här tidpunkten gjorde klubben endast för pengarna. Vi var trötta, men drog in sjuka summor varje vecka på en klubb vi från början strtade för att ha ett ställe att själva spela på. 100kr 1500 betalande minus utgifter. Vi var duktiga på att spendera pengarna innom klubben, men till slut sög allt. Vi gick skillda vägar.
Jag startade en klädbutik. Något jag ångrar, då det var så jävla tråkigt. Så jag la ned den och började jobba med Fredrik på Studio Virtanen.
Det var det. Fixa mig ett jobb någon.

Studio Virtanen, vilket jävla kanonjobb!
/Magnus)

Anonym sa...

Hopn Ulrika som var på MTV för en herrans massa år sen. Och en sväng på TV 3 med tror jag.

Anonym sa...

Fredrik, jag kommer nästa gång du spelar skivor i spymlan och så presenterar jag mig ordentligt!