torsdag 30 augusti 2007

Ris? Lis? Ris! Lis!

Micke Nyqvist räddade livet på Kishti Tomita, skriver Le Blad.
Varför gjorde han nåt så dumt? tänkte kag säga.
Men jag är inte Alex Schulman. Varken så festlig eller så ond.

Det är torsdag, börsen ser fin ut, solen skiner, jag har min Göteborgs Kungliga Seglarsällskaps-skepparkavaj(GKSS 4-ever!), som TV4-sportmannen Olof Lundh reagerade starkt på i går på Pet Sounds Bar, där Studio V-redaktionen drack exakt två stora stark, eller var det tre? efter bandning i går. Vi satt i kylan och huttrade. Jag betalade. 9 öl. Jag betalar nästan alltid. Fast pengarna börjar ta slut efter en utsvävande sommar. Eller börjar ta slut - de är slut. Tack gode gud för American Express Corporate Gold Card.

Sedan gick jag till min och Niklas älskade kines-deli, jag behövde ris, och följande konversation utspelade sig:
- Har ni ris?
- Lis?
- Ja, ris.
- Lis, ja det har vi där.
Magiskt!
Jag har aldrig varit med om nåt sånt förr. Renna knurra-episoden.
/Virren

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eh..tycker val kanske att fragan "Har ni ris?" ar lite underlig till en Kines restaurang?

Klart som fan dom har ris eller??

Studio Virtanen sa...

Vi håller med om det, men vad fick dig att börja tänka på en kinarestaurang?

Anonym sa...

"Sedan gick jag till min och Niklas älskade kines-deli"

Ar inte Kines-Deli en sorts Kina restaurang? Asch..jag ar kanske ute och cyklar..

Studio Virtanen sa...

Fredrik är så jävla New York så att han kallar butiken på hörnet för deli.
M

Anonym sa...

Ok, fattar. MEN da var det val i allafall en "Kina-butik" han menade fran borjan och det var saklart darifran ris-missforstandet harstammade ifran! /Robbs