onsdag 9 januari 2008

Grammis hemma hos finnen

Well, den här gången är det varken Magnus eller Fredrik som skriver, utan det senaste bidraget till gruppen "Vi som lever myten jobba media och bo på Söder" - Hermann Dill.

Übermobbing hette det när Robsinson först kom. Det var givetvis en överdrift. Att påstå att Magnus (som också är med), Fredrik och jag också ägnar oss übermobbing när vi tittar på Grammisgalan är en överdift.
Underdrift? Nja...
Eftersom vi i grunden är fina och rara grabbar tröttnade vi snabbt på att fälla nervösa och avundsjuka kommentarer - även fast det var rätt skoj när Amanda Jensen sjöng och Fredrik väste: "Rätt imponerande att hon kan göra karriär även fast hon bara kommer nära de toner hon försöker ta."

Nu har vi stängt av ljudet och Fredrik spelar gitarr och sjunger - otroligt nog gör finnen en ganska hyfsad version av Hellströms "En midsommarnatts dröm".

Till sist: "Hermann, du är väl datakille?", frågade Fredrik. "Nej, jag är en kille som bara vill köra in sladden och så ska allt funka", svarade jag. "Det är precis det jag hoppas på när jag ska knulla"".

Puss

Hermann

2 kommentarer:

Anonym sa...

'en midsommarnattsdröm' på finska framförd av fredrik själv kanske vore nästa för studio virtanen. eller?

lliten sa...

haha "Det är precis det jag hoppas på när jag ska knulla"
klockrent