tisdag 22 januari 2008

Niklas vann lunch-vad medelst galtens gång

I dag var det min tur att hosta upp some green for the little lady, bara en lunch men det hela är ju en symbolisk historia.
En gång vann jag en av Niklas hundringar efter att jag sagt till en kassörska av afrikanskt ursprung på Ica Medis att "det är jag som är direktören för det hela".
Självklart föreföll jag tokig.
Nästa gång fick jag 100 spänn efter att ha sagt "kom eeuuuut eeeuuuur beeuuuuren" ("gotländska") till tjejen i färjekiosken.
Självfallet föreföll jag galen.
Och senast förrförra veckan fick jag en hundring för att jag hälsade studion - inklusive hela Space Age Baby Jane - med orden "god afton, det är jag som är solmogen papaya".
Självklart föreföll jag knasig.
Det är alltså Niklas som kommer på dessa barnsligheter, men jag är glatt med. Vad gör man inte för att livet ska ha minsta lilla glans?
I dag var det dock Niklas som vann, genom att gå med galtens gång härifrån redaktionen genom matsalen och ta mat.
Självfallet föreföll han knasig.
Vilket han är.
Fredrik

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det stämmer väl inte Fredrik?
Du är ju inte solmogen papaya?

Anonym sa...

Guuuh, Jag skrattar som om jag vore tokig...

rocky sa...

Jag brukar slänga mig med diverse utmaningar som ALDRIG antas av någon. Roliga utmaningar dessutom.

Anonym sa...

haha jag skulle verkligen villa se den tjejen i buren!! gaaaaaaaah

Anonym sa...

Vadslagningen
Ed