onsdag 2 januari 2008

Jul- och nyår i stora drag, anal-tishor, Riche, fusk-sms, tv-gäster och hopp inför 2008

Det är väl typiskt. Svenskan har på dess hemsida massa krönikörer, men inte dagens förtjusande hembygdsskildring av Stefan Thungren om sitt besök i Örebro.
Stackars Stefan gjorde det där valet som jag numera slutat göra när jag är hemma i Motala. Att gå ut. Kanske inte så mycket för att det serveras öl i vinglas, att inträde kostar 180 spänn, att man pissas på av dörrvakter eller för att dj:n bär en t-shirt det står "I like long walks on the beach...after anal" - för jag skulle mycket väl kunna finna en sån tisha hysteriskt rolig om den satt på någon mer sofistikerad person än en dränghit-dj.
Mest är det att jag är för gammal numera.
De flesta från min motalageneration har hittat vettigare saker att göra än att drälla till Statt på juldagen eller annandagen. Som att bygga ihop deras barns leksaker
Nå.
Stackars Stefan.
Men det blev ju en kul krönika.
Själv hamnade jag ganska så förutsägbart efter den bedårande champagnebrunchen hemma hos Jessika, Pål och Isa på hipstermiddag på Riche på nyårsafton. Lisa & Andres från London var värdar. Det var oerhört trivsamt, gött och vått. En grej bara: Det är lite dumt med Birger Jarlsgatan för man ser inga fyrverkerier och fyrverkerier är ju så fina.
Annars var aftonen allt man kunnat begära, och jag slarvade mig hem i fullständigt rimlig tid vid halv två och svarade inte på ett enda GOTT NYTT ÅR-sms om jag hyste minsta lilla misstanke att det var massutskick. Det är en smula avskyvärt med massutskick. Personliga, eller inga alls. Det är min åsikt.
Nu i varje fall.
Nu är festen slut, det är dags för lite kraftig bulimi för att bli av med cirka fyra nya julbordskilo och här på redaktionen är det business as usual.
Helene Billgren och Britta Persson är gäster i första Virtanen på måndag, och Peter Kihlgård och Space Age Baby Jane på onsdag.
Jag har inte riktigt hunnit läsa färdigt Kihlgårds "Kicki & Lasse" än - "West wing"-boxen är alldeles för lätt att fastna i, men jag har ringt rörmokare för att om möjligt få ett nytt handfat (det är som bekant sprucket) och jag har inte avgett ett enda nyårslöfte men jag tror att det här året och stora förutsättningar att bli ett jäkla bra år där allt det där jag vill göra med livet kanske blir av.
Fredrik

3 kommentarer:

lliten sa...

"I like long walks on the beach...after anal" vilken bisarr text, och att dessutom se det på en dränghit dj. Vilken syn! Jag garvar fortfarande.

Anonym sa...

Ha, då skulle du svängt förbi Askersund, där får man kebabpizza på dessertfat och ett pumphagel i magen när man ber om vinlistan...

Godiva sa...

Oj, Virtanen, du låter så... rationell? Är det ditt nya 2008?

Köpte din bloggbok idag, tycker den ska finnas i allas bibliotek. Men jag undrar, när skriver du en "riktig" kärlekshistoria?

Tv hit och tv dit.

Gott nytt år!