torsdag 16 augusti 2007

Hedgefonder är djävulen

Jag har förlorat cirka 300 000 på börsen de senaste veckan. 200 av firmans pengar, 100 av mina egna. Cirka. Cirkus.
Det är ingen cirkus.
Det är deppigt.
Jag trodde det skulle vända upp. Det gjorde det inte. Det fortsatte ner, ner, ner till ett djupt hål av kiss.
Men man är väl inte ensam och, hey, det är bara pengar.
Visst.
Visst.
Eller hur.
Men ensam är jag inte.
Vi är många, och de skinnar oss småsparare.
DE SKINNAR OSS SMÅSPARARE!
/Den Lille Mannen

7 kommentarer:

Anonym sa...

men fan blanka då

Anonym sa...

ööh, småsparare?

Anonym sa...

Journalister och vårdpersonal borde byta lön med varann. Småsparare...

Admin sa...

Oj... Jag hoppas så att du hade flera miljoner från början. Men du kommer igen!

Kul att du börjat blogga igen, btw.

Gnagare sa...

Rättning Fredrik: VÄRDET på din depå/portfölj har minskat, men du har inte FÖRLORAT. Många småsparare blir nervösa och säger "buhuu, jag har förlorat X kronor" osv. Du glömmer att förlusten endast finns där OM du skulle sälja till ett pris under anskaffningsvärdet. Svängningar på börsen är normalt, men på lång sikt går det alltid upp.

Vad som bättre är, fantastiskt bra köpläge nu när det är frossa!

http://gnagare.wordpress.com/

Anonym sa...

Småsparare alltså?

Anonym sa...

300000kr back?? Småsparare?? Kul.....