torsdag 21 februari 2008

Jag tror jag har syfilis

Jag tror jag har kondylom.
Sover mycket, sover knasigt mycket. Är trött, somnar halv elva, sover till halv åtta, det är många timmar, speciellt tre nätter i rad, man borde ju tröttna på att sova.
Jag tror jag har klamydia.
Jag har haft klamydia en gång. Kanske 1999. (Och just det! Efter att jag blivit ihop med min första tjej. Hon sa att hon hade nåt som "liknande klamydia" och fixade piller åt mig. Hon hade inte varit otrogen, sa hon. Hahaha jag gick på det. Fan vad galet). Sedan har jag trott att jag haft det vid andra tillfällen, men inte.
Nu har jag säkert klamydia.
Klamydia...fy fan vilket äckligt ord klamydia är.
En gång hade jag en äckliga-ord-tävling, minns inte vilket ord som vann. Kanske könsdrift.
Klamydia borde vunnit.
Eller så har jag en annan infektion. Kanske en i hjärnan.
Jag tror jag har syfilis.
Jag har aldrig haft syfilis.
Syfilis kan ge vansinne. Syfilis är den enda rejäla sexsjukdomen. Det är stake i syfilis.
Syfilis.
Ett ganska vackert ord också.
Jag översätter svenska ord högt till engelska och säger dem efter varandra:
SPRINGA BIL SNÖ PENNA
och
KÖPA SE STOL TIO
Galenskap.
Infantilism.
Syfilis.
Och i natt drömde jag om en ros som lyssnade på Nick Caves "The boatman's call".


Rosen kunde hela texten.
Jag också.
Fredrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var det inte vårtgård som vann den tävlingen?

Anonym sa...

syfilis är praktiskt, det är en användbar förklaring till mycket. typ ansiktsblidnhet, dåligt minne, att man inte kan tänka logiskt och dra slutsatser längre. någon del i hjärnan har ju säkert ätits upp av det presumtiva viruset.

Anonym sa...

Eller så är det diabetes...

Anonym sa...

Visst var det väl en tant med syfilis i ett Houseavsnitt? Och hon blev väl lite översexuell? Vilken smart könssjukdom isåfall, den ser liksom till att sprida sig själv.