tisdag 5 februari 2008

Jag ljuger på ett briljant vis ibland

Nu är Magnus riktigt sur.
Niklas är mer perplex och möjligtvis road.
Jag har berättat att jag hade en födelsefest med "mina hippa vänner" i november, och att jag "inte pallade" bjuda Mange och Niklas eftersom det var så "sjukt rutten stämning" på jobbet och att jag helst vilje "skilja på arbetskamrater och kompisar".
Som grädde på moset berättade jag att Johan Rheborg var där som Spökplumpen.
- Vadå Spökplumpen? Var Rheborg Spökplumpen? undrar Mange och Niklas.
- Ja, det var sjukt kul. Han var där som Spökplumpen. Camilla Läckberg tyckte att det var kanon.
- Camilla Läckberg?
- Ja vaddå?
- Du lyckas inte få henne till programmet, du vill inte ha henne, och du bjuder henne men inte mig och hon kommer utklädd till din födelsedagsfest?
- Nej hon var inte utklädd.
- Men var det maskerad eller?
- Nej, nej. En vanlig fölsefest.
- Men Rheborg då?
- Han var Spökplumpen. Jag bad honom komma som Spökplumpen och han gjorde det. Så jävla kul. Spökplumpen äger.
Virren

3 kommentarer:

Anonym sa...

spökplumpen?

Caesar Gezelius sa...

Har han aldrig lärt sig att se när någon ljuger? Alternativt lärt sig känna det på lukten? Påhittet med Rheborg som spökplumpen var dock genialt.

Camilla Läckberg sa...

Hälsa Mange och Niklas att det var århundradets fest! - Och att Johan som Spökplumpen var en svensk klassiker... ;-)

Synd att du blev så full bara... ;-)