söndag 10 februari 2008

Listan på livet, medan tvätten torkar, från en bomullsman men tänkbar tidig alzheimer

1. Jag avskyr ullmaterial.
2. Det är mystiskt att en av mina utmärkta tofflar är borta.
3. Råkost är inte bara dåligt.
4. Jag hinner tvätta/torka klart innan det är dags för Parnevik.
5. David Sundin hänger med istället för Magnus Talib. Det kan bli skruvat.
6. Eventuellt blir det söndagsmiddag efteråt. PA:s?
7. Jag längtar inte våren, men sommaren. Bortsett från att det gått så oerhört fort sedan det var sommar senast. Var tar livet vägen?
8. Livet. Det är bra, men lite enformigt.
9. ”In treatment” har fått mig att hajja varför jag inte behöver teater längre.
10. När jag började läsa min nya Warren Zevon-bok häromkvällen, visade det sig att jag läst den. Alzheimers? Deja-vu?
11. Det förefaller som att sjukman inte bryter ut. Puh.
12. Joan Didions essä om Hemingways användande av ”and” och ”but” var komplett.
13. I dag har jag knappt ögnat varken SvD eller DN. Jag har jobbat sedan 9.30.
14. Jag har svårt för syntetmaterial också, men ull är värst.
15. Jag är en bomullsman. Tänkbart en linneman, men det skrynklar så jävligt.
16. Nu springer jag ner till tvättstugan.
Virta

Inga kommentarer: