lördag 9 februari 2008

I mars är det lördag igen!

Det blev några öl med Johan. Tre stycken. Och en burgare. Sedan kände Johan på min panna och sa ”ja, du är kallsvettig, du borde nog gå hem och lägga dig”.
Det kändes som att jag stod på tröskeln till en fläskig förkylning så jag gick hem och kokade vitlöks-te och kollade på Robert Altmans ojämna ”Gingerbread man”.
I dag är jag inte förkyld, men fortfarande med feelingen att jag står på en förkylkningströskel.
Kanske blir det inget av med förkylning.
Kanske ska jag stoppa vitlök i näsan och öronen.

Under natten/morgonen fick jag åtta sms. Tre var från en stalker.
Men tre var var fantastiskt fina.

Ok. För den som letar efter min lördagssida i Aftis i dag: den finns inte.
Lördagssidan kommer på måndagar under några veckor framåt, och är därmed alltså en måndagssida snarare än en lördagssida.
Det har att göra med Melodifestivalen, tryckteknik, upplagor, annonsförsäljning, utrymme och annat du aldrig tänker på när du läser Bladet.
Vilken fest det blir på måndag! Gillaruva, det gillaruva?
f

3 kommentarer:

Anonym sa...

Virren ! du e väldigt lik Chris Martin på den här bilden - http://leilaboske.blogg.se/1202483607_dagens_lika_som_br.html

Anonym sa...

Fredrik! Nu försvinner ju hela helgens nöje ju, ingen lördag utan Virren!
Men wellwell, nu är det ju både du och Ronnie på måndagar, två favoriter i en...

Linuxtjej sa...

Mäh!! Jag letade ju efter din krönika idag...

http://img.perezhilton.com/wp-content/uploads/2008/02/aimg_0755__oPt.jpg