lördag 23 februari 2008

Möteskuken.

Vi hade "krismöte" här om dagen. Ett möte som på många sätt var kanon, men även en katastrof då total galenskap tilläts ta över.

Mötet fick mig att komma ihåg nåt jag läst.


På ett möte behöver du inte oroa dig över vilket intryck du gör på dina kollegor, eftersom de är fullt upptagna med att oroa sig över vilket intryck de gör på dig.
Möten är till för dem som inte har tillräckligt att göra.
Ett möte är en föreställning, ett spel där människor övertygas om sin egen betydelse.
Det riktiga spelarna behöver inte mötesleken.
De kavlar upp ärmarna och fortsätter jobba


/Magnus

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det du läst är struntprat. Nästan lika trist som politikerförakt.

Studio Virtanen sa...

Och?
/M

Anonym sa...

Du har rätt. Jag trodde först att du ville säga något med citatet på ett mer direkt vis, men nu ser jag att det är en illustration av krakig och kuvad (ofarlig, slätstruken, meningslös etc).

Studio Virtanen sa...

Det fick mig att tänka på en sak jag läst bara.
/M

Studio Virtanen sa...

Det fick mig att tänka på en sak jag läst bara.
/M