torsdag 7 februari 2008

Den som ger sig in i leken...

I dag har jag upptäckt att jag inte tål leken.
Man ska, om man ger sig in i den, tåla leken.
Men jag tål inte leken.
Inte i dag.
Detta har varit en dålig dag.
På jobbet i dag sa nån åt mig en grej som jag inte gjort så bra, och jag fick ett rejält sting av ångest. Rätt i magen. Blev oerhört nedstämd och kände mig full av värdelöshet. Att kritiken i sak var fel gjorde det hela ännu värre. Jag kunde inte säga emot. Det var ett svälj-läge. Och alltid är det ju något som jag gör för dåligt så det är bara att ta emot skiten på ren princip. Dessutom har jag fått överväldigande mest skit på sistone så det kändes helt rimligt att känna mig värdelös.
Och nyss jäklades jag med en tjej, min tjej, jag vet inte, och när hon retades tillbaka fick jag återigen ett sting av ångest.
Alltså: jag tål inte leken.
Då ska man inte leka.
Fredrik

Inga kommentarer: