fredag 8 februari 2008

Bara vara vänner i tv?

Det där med ”vänner i Studio Virtanen” är intressant.
Det har jag hört ibland förr.
Självklart har jag inte 400 popkulturella halvkända eller kända vänner, så att det inte är våra vänner som suttit där är självklart.
10 procent av gästerna kanske kan klassas som vänner i vid bemärkelse.
MEN.
Uppenbarligen verkar det som att många gäster är vänner.
Fråga:
Är det bra?
Är det dåligt?

Uppenbarligen har vi lyckats skapa den eftersträvda sköna stämningen - men om det alienerar tittarna är det ju inte bra. Man vet ju att vanligt folk hatar kändisar och kändisar som sitter och gullar med varandra hatar de nåt fruktansvärt. Avundsjuka är smärtsamt.
Men jag gullar väl inte?
Jag är väl både snäll och taskig - som man är vänner emellan?

Kom gärna med synpunkter! Förmodligen kommer jag dock inte bry mig, för är det nåt jag lärt mig är att det finns nästan lika många åsikter som det finns vänsterstjärtar och så länge man själv tycker det är bra så är det cool.
Jag tycker Studio Virtanen är väldigt bra.
Därmed inte sagt att det inte kan bli bättre.

I kväll ska jag dricka ölen med min gamle goe vän producent-Johan. Fitt-Johan. Gay-boy. Vi går way back till...1997 typ? Det var via Ola. Nå, Johan hotar att lägga ner sin blogg. Det vore synd, den är kul.
Nå, efter att vi druckit öl ska vi ha samlag med varandra. Oj oj vad han ska få resa.
Virren

2 kommentarer:

Rabbi von Sydow sa...

Jag tycker det är bra att du känner de flesta gäster, det är en svensk journalistisk villfarelse att man ska vara så objektiv som möljigt och låtsas inte känna sina gäster ens.

Se det såhär, det är blogg - fast på TV.

Anonym sa...

i upptuktelsens tecken? Tomte time?