torsdag 28 februari 2008

Minestronesoppatestet! Unik telefonintervju!


Det planerade minestronesoppstestet utgår av rättsliga skäl.
Istället bjuder vi på en exklusiv telefonintervju.

Fredrik: Hallå där, Minestrone! Allt väl?
Minestrone: Well, det är okej.
F: Varm och go idag?
M: För all del. Förlåt, men vem pratar jag med.
F: Det är ju jag, Fredrik. Vi brukar ses hemma hos mig. Tänk soffbord, Boston Legal och ett större glas fanta!
M: Hmm. Jaså.
F: Ja men hur mår du? Inga krämpor?
M: Hade lite ont i purjon i förra veckan, men det gick bort. Tigerbalsam! Geni!
F: Okej, jag tänkte vi skulle prata lite om hur man gör en riktig kanonminestrone.
M: Då har du kommit rätt.
F: Vilken pasta ska man använda?
M: Skruv, penne, fjäril, jag bryr mig inte. Det är saucen det handlar om.
F: Exakt! Tomatsaucen!
M: Det ska vara rikligt med basilika, vitlök, palsternacka, fänkål och purjo. Morot händer också.
F: Okej. Ska det vara rimmat eller stekt fläskkött?
M: Förlåt?
F: Jag brukar damma ner en 20, 30 stadiga skivor rimmat fläskkött i min minestrone. Men jag tänkte, det kanske funkar med minutbiff och sånt också?
M: Driver du med mig finnjävel?
F: Nej?
M: Alltså, jag är Minestronen. Buljong, vatten, tomatpuré, olivolja, pasta, sauce och så en jävla massa grönsaker. That’s it, inga konstigheter.
F: Så du menar att du är blommor och blad allena? Ingen kotlett? Ingen filé? Inget hängmörat?
M: Det är precis vad jag menar.
F: Hahahaha!!!! Du är bögens mat!!!!
M: Du, jag har inte tid med det här.
F: Bögens mat!!!! Bögens mat!!!! HAHAHA. Glöm det där jag sa om Boston Legal, vi har nog aldrig setts ändå. Nähä, nu ska jag in och steka upp en rejäl fl...
M: (Klick)

4 kommentarer:

Marey sa...

HAHA!! Tack för dagens bästa !

Unknown sa...

Mycket roligt! Är det okej om jag säger att det här påminner om Spermaharen? Jag älskade ju nämligen Spermaharen.

Isabelle sa...

Det här är faktiskt bra. Kanske inte 35-årig tvåbarnsmamma från falköpings-bra men åtminstone 24-årig tjej från falköpings-bra. Jag gillart. Tummar upp.

Peter sa...

Priceless